תזמון זה עניין של טיימינג

...מתים שתצטרף למועדון החברים שלנו

רוצה להתעדכן לגבי מה שהולך הרבה לפני כולם? להיות במקומות הנכונים בזמן הנכון ולקבל הטבות מפנקות? תן לנו לעדכן אותך..

הרשמו ל: maVeze TO GO
* = שדה נדרש

מונע על ידי MailChimp!

...מתים שתצטרפו לקהילה שלנו

רוצה להתעדכן לגבי מה שהולך הרבה לפני כולם? להיות במקומות הנכונים בזמן הנכון ולקבל הטבות מפנקות? תן לנו לעדכן אותך..

מה הסטטוס שלך?

תזמון זה עניין של טיימינג

25 אוק' 2016 | גונן מכלוביץ'

מדד ההשפעה

תקריאו לי
פסקול לפוסט

"תזמון זה עניין של טיימינג", משפט שמלווה אותנו הרווקים כל הזמן, כמו שאר חבריו לקבוצה: "מרפי המניאק", "הכול קורה לטובה", "הזמן עושה את שלו" ושאר משפטי הקלישאות, רק שהטיימינג הזה שכלם משתוקקים לו, עושה הכול, אבל הכול כדי לא להגיע בתזמון הנכון. הבנתם? גם אני לא.

ישבתי עם חבר היום, שתינו, אכלנו, עישנו (ללא סיגריות שלושה חודשים) ותהינו למה אנחנו רווקים. הרי אנחנו באים מבתים טובים, משכילים, מרוויחים בסדר פלוס, עובדים בעבודה מסודרת, אפילו נראים סביר והאופי גם סבבה, אז למה?! אתם שואלים את עצמכם את זה גם כן, נכון?

האם התאהבתי? כמובן. האם אהבתי? ודאי. מה ההבדל ביניהם? אין לי שמץ, אבל הם קרו, נשבע. מה השתנה הלילה הזה? שבגילי, בניגוד לפעם, בתמימותי, פשוט לא ידעתי לשאול את השאלות הנכונות. איני מוכן להתפשר! הנה, אמרתי את זה. אני חושב שאני ראוי לטובה מכולן. הכי חכמה? הכי יפה? הכי מתאימה להיות אם לילדיי? לכל השאלות התשובה היא כן! ונמאס להתנצל על זה.

הטיימינג הזה מסובב את כולנו. אף פעם לא רוצה שנתפוס אותו. תמיד ישנה תחושה שהנה זה בא, הפרפרים באזור, כבר בא לך להתחיל לבנות סיפור לספר לחבר'ה, אתה אפילו כבר מפנטז על מפגש הזוגות הבא של החבורה. ברכב, בדרך לארוחה של שישי, אתה מתכנן איך אתה זורק למשפחה שאתה הולך לפגוש מישהי שאתה כבר מתרועע איתה תקופה, אתה רוצה לשתף, לספר, שכל העולם ישמע ויקנא, להיות כמו כולם, מחובק, אהוב ובזוגיות ואז – הודעה לקונית מצדה משום מקום שמצננת ומוציאה את כל הרוח מהמפרשים. נו ניחא, ללב הזה יכולת ספיגה אדירה, עוד אחת לארסנל.

מצאתי לטיימינג פתרון – התמדה! הגעתי למסקנה שכולנו מרימים ידיים מהר, משני הצדדים. הבחורה מקבלת חיזור כלשהו ממני ואם אני לא עונה ל-300 שאלות אישיות לעניות דעתה, היא תנפנף אותי. יתרה מכך, סיכוי נמוך שבכלל אקבל תגובה. אני, מאידך גיסא, יורה לכל הכיוונים, כי אני יודע שאני חייב לפנות לכמה שיותר. למדתי בצעירותי משהו על "חוק המספרים הגדולים"…

נשים אוהבות בטחון, תחושה של כוח גברי, מישהו להישען עליו, לסמוך עליו, שיזום ויוביל, שייקח ויידע לתת, שבוכה בלילה, שחזק ביום, גבר שיודע לאן פניו מועדות, גבר של פעם עם ניחוחות של היום. נשים אוהבות גבר שמתמיד, שלא מוותר, שיודע מה הוא רוצה ונאחז בכל דבר כדי להשיג את מבוקשו, גבר שיודע להעריך טוב ואיכות כשהוא נתקל בה.

טיימינג זה לא רק מתי פוגשים את הבחורה הנכספת, אלא גם מתי מתקדמים איתה לשלב הבא. יש בחורות שבסיטואציה מסוימת צריך לתת להן זמן, כי אם לא תיתן, אז תבין חביבי- נגמר לך הזמן! לכל בחורה יש תקופה שהיא אינה פנויה רגשית, תקופה שלא תתחיל זוגיות חדשה והגבר שיהיה איתה יוכל להנות ממניפולציות רגשיות בשקל תשעים, לצרכיו ולמשחקים, אבל ברגע שהוא יוצא מהטווח, הוא "בחוץ", כי מבחינת הבחורה, הטיימינג פשוט לא שם.

אגב, אם בחורה דלוקה עליך ולא שיתפת פעולה ואחרי תקופה אתה בודק דופק, מיד אתה חוטף ברקס של "הייתה לך הזדמנות, סע!", אז הבנת- I'm Out.

במקרה שלי, היה בטווח כנראה בחור אחר, אקס או עבודה חדשה. כל מה שהייתי צריך לעשות זה להיות קיים מבלי להיות נוכח, לשבת על הגדר, להקסים כשצריך, לחכות בסבלנות שהטווח יתפנה, ורק אז להסתער ולנסות להיכנס אליו.

ובינתיים, מי בטווח ת"א-גבעתיים-ר"ג- והסביבה?

// גונן מכלוביץ'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

0 הערות

  1. White Balanceסביר מאוד להניח שלפני שהתחלתם לצלם לא היה לכם כל מושג מהו איזון לבן (White balance) והסיבה לכך היא כי בעולם האמיתי איזון הלבן נעשה באופן אוטומטי ע"י המחשב הכי טוב שהומצא אי פעם – המח האנושי.

    המח שלנו מאזן לנו את הלבן ברמה כל כך מדויקת ולכן אם אתה לא צלם, אופטומטריסט או רופא עיניים – סביר להניח שאי ידיעת המידע הזה לא תזיק לך. מכיוון שאנו צלמים וחומר הגלם שלנו הוא האור – עלינו להבין את משמעות האור גם מבחינת הטמפרטורה שלו שכן האור אינו נמדד רק בעוצמה אלא גם בצבע.

    מהו איזון לבן?

    כל מקור אור מקרין צבע של אור שונה ומשפיע באופן ישיר על צבעוניות התמונה. צבעו של האור המופק מהשמש ברוב שעות היום הוא אור לבן לעומת צבעו החם של האור המופק מנורת הטונגסטן (צהוב) או מנורת הפלורוסנט (ירוק). העין האנושית עושה איזון לבן באופן אוטומטי כך שאנחנו תמיד נראה את צבעו של האור כ-לבן אך במצלמה העניין שונה.

    נניח שלבשתם עכשיו חולצה לבנה ואתם מוארים על ידי נורת טונגסטן, אתם בעצם מוארים באור צהוב. החולצה תיתפס בעינכם כלבנה בגלל שהעין מפצה על הצבעים הצהובים. המצלמה לעומת זאת רואה את הצהוב וכדי לאזן את הצבעים אנו נצטרך לומר למצלמה מה לעשות ובעצם לסנן את הצבע המיותר ולהגיע למצב שאובייקטים לבנים נראים לבנים ולא צהובים, כחולים וכו'..

    איך זה עובד?

    כדי לאזן את הלבן בעידן סרטי הצילום, צלמים היו צריכים להרכיב פילטרים על העדשה על מנת לסנן צבע אור לא רצוי. סרטי הצילום היו מגיעים בהתאמה לתאורת DAYLIGHT ואם הצלם היה מצלם בתאורה אחרת הוא היה צריך להרכיב על העדשה פילטר עם צבע נגדי המסנן את הצבע הלא רצוי.

    סינון צבע מסוים מתבצע ע"י כך שאנו מוסיפים את הצבע הנגדי. לדוגמא: אם אנחנו מצלמים בתאורה חמה מאוד שמקרינה אור צהוב אנו נצטרך לאזן אותה ע"י הוספת הצבע הכחול שהוא צבע נגדי לצהוב. זה אולי נשמע לכם מסובך אבל בעידן הדיגיטלי יצרני המצלמות נתנו לנו דרך פשוטה מאוד לעשות את זה ע"י פרמטר שנקרא White Balance שכל תפקידו הוא לאזן את צבע מקור האור ללבן כך שלא תהיה לו השפעה צבעונית על הנושא ושהצבעים יתקבלו כפי שאנו רואים אותם במציאות.

    מעלות קלווין

    איזון הלבן קשור בקשר ישיר לטמפרטורת הצבע ונמדד בסולם קלווין שמתחיל מ-K1000 ועד K10,000 כשבאמצע עומד האור הלבן בטמפרטורה של K5500. ככל שהתאורה שלנו תהיה קרה יותר -כמו בצל או ביום מעונן- אנו נעלה מ-5500 כדי "לחמם" אותה וככל שהתאורה תהיה חמה יותר אנו נרד מ-5500 כדי "לקרר" אותה.

    בתרשים הבא תוכלו לראות את הטמפרטורות השונות בהתאם לסוג התאורה שלכם. תדפיסו לכם את התרשים או שתשמרו אותו בטלפון כדי שהוא יעזור לכם בעת הצורך.
    A

    אז איך מאזנים את הלבן?

    ניתן להגדיר את איזון הלבן באופן ידני וכך לשמור תמיד על איזון רצוי וניתן לעשות זאת בצורה אוטומטית ולתת למצלמה להחליט לבד אך עליכם לדעת שיש לכך השלכות. איזון הלבן האוטומטי במצלמה לא תמיד יעבוד לכם טוב וייתכן שתקבלו תמונות בגוונים שונים במידה שהתאורה תשתנה ולכן כאשר אנו נצלם עם סוג אחד של אור זה יכול להיות בסדר לעבוד על WB אוטומטי אך הבעיה תתחיל להופיע כאשר יהיו לנו מספר מקורות תאורה ובטמפרטורות שונות.

    לדוגמא: אם אנו מצלמים פורטרט בתוך חדר ויש לנו מקור אור טבעי (שמפיק אור לבן) שנכנס מהחלון אך יש לנו בחדר גם כמה נורות להט (שמפיקים אור צהוב) אז המצב הוא שהתאורה כרגע היא תאורה מעורבת ואם נגדיר למצלמה לאזן את הלבן באופן אוטומטי היא תתבלבל. הפתרון הוא לכבות כל סוג תאורה אחר ולהישאר רק עם סוג אחד אך לפעמים אתם תהיו במקום שאין לכם שליטה על האור ותצטרכו בכל זאת לכוון את ה-WB באופן ידני ולאזן אותו לפי מקור האור המאיר את הנושא שלנו.

    איזון ידני של WB יכול להתבצע ב-2 דרכים. הדרך האחת היא להגדיר למצלמה את הטמפרטורה הרצויה בהתאם לסוג התאורה שלנו. איזון הלבן ע"י הגדרת טמפרטורה מתבצע בתפריט ה-WB תחת הקטגוריה "Kelvin".

    הדרך השנייה היא "ללמד" את המצלמה מהו הלבן. בשיטה זו אנו נוכל לקבל תוצאה מדויקת ויעילה במהירות וכל מה שצריך לעשות זה ללכת להגדרה הזו בתפריט ה-WB של המצלמה שלכם ולצלם אובייקט לבן כלשהו (קיר, חולצה, דף A4 וכו') שכמובן נמצא באותו מיקום של הנושא שלנו ומואר באותו מקור תאורה.

    פיתרון ידידותי לאזן את הלבן בשיטה הזו הוא לחסום את העדשה עם משטח לבן חלבי (אפשרי עם תחתית של קוטג') ולבצע את הפעולה כאשר אנו מכוונים את המצלמה ישירות אל מקור האור המאיר את הנושא. האור היוצא ממקור התאורה יעבור דרך אותו משטח לבן ויצבע אותו וכך המצלמה תאזן את האור ללבן נקי.

    באמצעות השיטה הזו הצבעים בתמונה יהיו מאוזנים כל עוד תנאי התאורה לא השתנו.

    כדי לעשות זאת במצלמות ניקון תיגשו לתפריט ה-WB במצלמה ותלכו למצב "Preset manual" או בקיצור "PRE". תלחצו על לחצן ה-WB לחיצה ארוכה עד שהמילה "PRE" תהבהב במסך המידע של המצלמה. כרגע יש לכם מספר שניות לצלם אובייקט לבן. אין צורך לפקס בכלל וברגע שהמצלמה זיהתה את אותו אובייקט כ-לבן היא תרשום "GOOD" וזה מצביע על כך שהיא הבינה מה אתם רוצים וסיננה כל צבע אור אחר.

    ההגדרה הזו תישמר לכם על מצב "Pre" גם אם יצאתם ממנו כך שאם לדוגמא עברתם למקור אור אחר שהצריך מכם לשנות את הגדרות ה-WB למצב אחר – תוכלו תמיד לחזור למצב "Pre" ולהשתמש באיזון האחרון שעשיתם לפי המשטח הלבן מבלי צורך לעבור שוב את התהליך. כמובן שזה בהנחה שמקור האור לא השתנה כי אם כן – אתם תצטרכו לבצע את האיזון מחדש.

    כדי לעשות זאת במצלמות קנון תכניסו את המצלמה למצב פוקוס ידני ותיגשו ל- Shooting menu 2 ומשם ל- Custom white balance ולחצו על "Set". עכשיו תצלמו את האובייקט הלבן ותהיה לכם אפשרות לבחור אם אתם רוצים לשמור אותו כהגדרה מותאמת אישית כך שאם תעברו ממצב זה למצב אחר תוכלו לדלג בין שני המצבים מבלי הצורך לאזן שוב באמצעות משטח לבן.

    הגדרות מובנות לאיזון לבן

    יצרני המצלמות שוב מקלות עלינו וגם כאן הם יצרו עבורנו הגדרות מובנות שיעזרו לנו להגיע לאיזון לבן נכון מבלי להשקיע יותר מדי מחשבה. לשם כך – בתפריט ה-WB שבמצלמה אתם תוכלו לראות את האייקונים הבאים:

    WhiteBalanceIcons

    בבחירת כל אחד ממצבים אלו אתם פשוט מגדירים למצלמה טמפרטורה מבלי לדעת ממש איזו. לדוגמא: אם בחרנו באייקון של שמש – המצלמה תבחר בטמפרטורה של 5500 קלווין ואם נבחר באייקון של הענן – המצלמה תבחר בטמפרטורה של 6500 קלווין וזה כי ליום מעונן יש צבעים קרים יותר.

    עכשיו, כשאתם מבינים מה המצלמה עושה במצבים האלה אני מצפה מכם לחשוב במונחים של טמפרטורה ולא במונחים של אייקונים.

    שימוש אמנותי באיזון הלבן

    עכשיו, אחרי שאתם כבר יודעים לבצע איזון לבן , אולי יפתיע אתכם לדעת שלא תמיד צריך לקבל את האיזון הנכון ולפעמים אנו נרצה דווקא לשנות את הצבעים של המציאות כדי להשיג תוצאה יצירתית אחרת כמו שקיעות בגוונים כחולים או אדומים מאוד. כדי לעשות זאת אתם רק צריכים לפתוח טיפה את הראש וככה תוכלו להגיע לתוצאות מעניינות במיוחד.

    לשם כך אנו נצטרך "לשקר" על המצלמה ולטעות באיזון במתכוון. לדוגמא – נניח שאתם מעוניינים לצלם עכשיו שקיעה ובא לכם שהיא תהיה בגוונים חמים. אם אנו נצלם ב-WB אוטומטי המצלמה תראה שיש הרבה צהוב וכתום בתמונה והיא תפצה על הצבעים האלו ע"י הוספת הצבע הכחול (קירור) אך אם אנו נגדיר אותו באופן ידני ונגיד למצלמה להוסיף דווקא את הצבעים החמים התוצאה תהיה שקיעה בגוונים חמים יותר ממה שהיינו מקבלים במצב האוטומטי.

    B
    צילום: תומר אלמקייס
    אותו הדבר יכול להיעשות גם במצב ההפוך. כאשר אנו נרצה, לדוגמא, לצלם שקיעה בגוונים קרים אנו נגדיר למצלמה בעצם "לקרר" את התמונה ובכך אנו נקבל תמונה בגוונים קרים שהעין אינה רגילה לראות.

    צילום: תומר אלמקייס
    צילום: תומר אלמקייס
    כאשר יש לנו יותר ממקור תאורה אחד בתמונה אנו נאזן את הלבן בהתאם לנושא בדרך כלל. התמונה שלמטה היא דוגמא מעולה לכך. הזוג שיושב בתוך האוטו מואר בתאורה חמה לעומת תאורת החוץ הקרה של שעות הערב. במקרה הזה "קיררתי" את הצבעים ע"י בחירה בטמפרטורה קרה.

    צילום: תומר אלמקייס
    צילום: תומר אלמקייס
    סיכום

    בעקבות הפוסטים האחרונים שכתבתי – שאלו אותי פעמים רבות איך להגיע לצבעים נכונים בתמונה אז הפעם כתבתי על הנושא הזה כדי ליישר קו באחד הנושאים החשובים בצילום.
    איזון הלבן נקרא כך מכיוון שעצם הפעולה אמורה לאזן את צבע מקור האור ללבן ועל ידי כך לקבל צבעים מאוזנים ונכונים כפי שהם נראים במציאות אך תמיד יש בידינו את האפשרות להחליט מה אנו רוצים ולהגדיר למצלמה לעשות אחרת. כאן היצירתיות היא בידיים שלכם וע"י שינויים ממש קטנים אתם יכולים לשנות את הצבעים בתמונה בהתאם להחלטות ולרצונות שלכם.

    איזון הלבן הוא פרמטר חשוב מאוד בצילום וישנם צלמים שלא מקפידים עליו וסומכים על חסדי המצלמה או במקרה הכי גרוע – על חסדי העיבוד. אז נכון שבעיבוד קל אפשר לשנות הגוונים בתמונה ובייחוד אם מצלמים בקובץ RAW – שם ניתן ממש לשנות את הטמפרטורה.

    אבל אנחנו צלמים, לא? ואנו אמורים לייצר תמונה טובה במצלמה ולא במחשב.

    אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לצלם – תחשבו שוב מה אתם רוצים לקבל בתמונה שלכם. אולי כן תרצו לקבל צבעים מציאותיים ואולי לא.. מה שבטוח – אל תסמכו על הפעולות האוטומטיות של המצלמה. היא לא

גונן מכלוביץ'

גונן מכלוביץ'

תזמון זה עניין של טיימינג

בקרוב אצלך

ישבתי עם חבר היום, שתינו, אכלנו, עישנו (ללא סיגריות שלושה חודשים) ותהינו למה אנחנו רווקים. הרי אנחנו באים מבתים טובים, משכילים, מרוויחים בסדר פלוס, עובדים בעבודה מסודרת, אפילו נראים סביר והאופי גם סבבה, אז למה?

  • הזמן

    09:32

  • המקום

    לא בדייט

  • הטמפרטורה

    מעבר לחומה

  • המוד

    ממשיכה לחפש