לפני כל ראיון עבודה תמיד עולה סוגיית הלבוש. קיימים אלפי טיפים העוסקים ב"איך להתלבש בצורה נכונה לראיון עבודה" ובתור בלוגרית אופנה ויוצרת תוכן ברשתות החברתיות, שמתי לב שההתעסקות היא תמיד על פרטי הלבוש שאמורים לשדר תכונה מסוימת על המרואיין/ת - "האם עדיף שתלבשי חצאית או מכנסיים?", "אילו נעליים יתנו לך מראה מתוחכם?", "איך להדגיש את הישיבה מלאת הביטחון שלך ע"י ז'קט מחויט" ועוד. אין ספק שהלוק הכולל חשוב מכף רגל ועד ראש, אבל אילו עוד פרמטרים צריך לקחת בחשבון כדי לצלוח ראיון עבודה? במהלך לימודיי לתואר ראשון בתקשורת וניהול במכללה למינהל, הבנתי שלאחר התואר אצטרך להתמודד גם אני בסיטואציות של ראיון עבודה והחלטתי להיכנס לעומק העניין והתייעצתי עם ליבי, שהיא בוגרת תואר שני בתקשורת וניהול במכללה למינהל, סטייליסטית אישית, ואחראית ההשמה במכללה כיום. יחד, הבאנו לפניכן ארבעה דברים שרובנו נוטות לשכוח לקראת ראיון עבודה, בליווי טיפים מקצועיים שיכולים לעזור לכן ברגע האמת:


  1. אקססורי - כשמגיעים לפנים ההתעסקות לרוב היא מבחינת האיפור המתאים, אבל מה בנוגע לאקססורי הנכון? בשנים האחרונות נכנס טרנד המשקפיים. אם שנות ה-2000 התחילו בסלידה ממשקפיים, ומשם עברו לתקופת משקפי ה-"גיק שיק", היום אנחנו בתקופה שבה משקפיים הם אקססורי חשוב ביותר, ושיהיו כמה שיותר צבעוניים, מיוחדים ושונים. המשקפיים הם תוספת אידיאלית המשדרגת כל לוק וגורמת לכן לבלוט ולהיזכר על פני מרואיינים אחרים. על אותו משקל, גם תיק קלאץ' יכול לעשות את העבודה. הטיפ של ליבי: "חשוב ליצור קשר עין עם המראיין, לכן אם אנחנו מרכיבות משקפיים, חשוב שאלו יהיו משקפיי ראייה, במידה והריאיון מתקיים בחוץ כמובן שיש להוריד את משקפי השמש שהגעתם איתם כדי שהמראיין יוכל לראות אתכם כמו שצריך. בנוסף, מומלץ ללבוש משקפי ראייה שהם ההפך ממבנה הפנים שלכם, זאת אומרת שאם יש לכם פנים עגולות- תלבשו מסגרת מרובעת מעט, כדי ליצור עידון".


  2. אסתטיקה - אסתטיקה היא מילה גדולה, אבל היא מכילה בתוכה דברים די בסיסיים; תגיעו לראיון מאורגנות ונקיות, כך תשדרו למראיין שמולכן שאתן נשים רציניות ומסודרות וזה יגרום לו לקחת אתכן ברצינות עוד מהרגע הראשון, לפני שהתחיל לתשאל אתכן. שיער אסוף עם איפור נקי ומסגרת משקפיים דומיננטית וצבעונית, יתנו למראה שלכן ניקיון מבלי לוותר על עניין וסטייל. הטיפ של ליבי: "תבררו מי מראיין אתכן, מראיינת תסתכל יותר על הפרטים הקטנים שרק אישה לרוב תשים להם לב, כמו הציפורניים שלך, הכפל בחולצה וכדומה, בעוד מראיין ישים לב יותר לסמלי הסטטוס של האדם אותו הוא מראיין, כמו איזה שעון אתן עונדות, או אם תוציאו עט יוקרתית, לכן חשוב לדעת אצל מי אתן מתראיינות וכך תדעו איך להתאים את הלוק שלכן."
    מתעניינים בלימודים במכללה למינהל? לחצו כאן לפרטים נוספים >>



  3. צבעוניות - חשוב מאוד להתאים את הלבוש שלכם לעבודה אליה אתן רוצות להגיע ולתחום אליו אתן נכנסות. צבעים בהירים ואחידים עושים סדר בעיניים, גם אם לובשים המון שכבות או פריטים ותמיד נותנים תחושה נקייה יותר ופחות עמוסה. אם בחרת במשקפיים כאקססורי, יש לזכור להתאים גם אותם לסוג הראיון - אם אתן מתראיינות למשרת עו"ד למשל, ותגיעו עם משקפיים בכל צבעי הקשת, סביר להניח שיקחו אתכן פחות ברצינות, בעוד שאם תגיעו לבושות כך לראיון במגזין אופנה, סביר להניח שתבלטו לטובה. הטיפ של ליבי: "לכל צבע יש אמירה פסיכולוגית שמשדרת משהו שונה, לדוגמא; כשרוצים לשדר כוח או נועזות נלבש לרוב גוונים של אדום, כשנרצה לשדר תקשורת נלבש גוונים של כחול וכשנלך לראיונות עבודה בתפקידים טיפוליים נלבש צבעים פסטליים יותר."

  4. שפת גוף - שפת גוף היא חלק בלתי נפרד ממה שבחרנו ללבוש. לפני היציאה מהבית כדאי לוודא שהבגד לא מציק לנו ויושב עלינו באופן נוח, כי הדבר האחרון שנרצה שהמראיין יזכור מאיתנו זה כמה התעסקנו ביישור הצווארון של החולצה. ברגע שתרגישו טוב עם עצמכן ותדעו שאתן נראות בדיוק כמו שאתן מרגישות, הביטחון, הרצינות והמקצועיות יפרצו מכן.באותו הקשר, השתדלו להימנע מהפעולות הבאות:


  • שילוב ידיים - מפגין חוסר נינוחות ונגישות. לחיצת יד לעומת זאת בתחילת ובסיום הראיון יקנו לכן אקסטרא נקודות.

  • ניגוב המשקפיים בחולצה - מעיד על חוסר באסתטיות.

  • תזוזה מרובה בכסא או לחילופין קיפאון בתוך הכסא.

  • היעדר קשר עין - חתרו ליצירת קשר עין עם המראיין, זה ישדר לו תחושה שיש לכן ביטחון ושאתן מקשיבות למה שהוא אומר.

  • ביטחון מופרז - בהקשר לטיפ הקודם, גם מאובר-ביטחון רצוי להמנע. שימרו על צניעות, זוהי תכונה שמראיינים נוטים להעריך ולייחס לאותנטיות.


הטיפ של ליבי: "הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר, שמרו על שפת גוף פתוחה וזקופה, אבל תשימו לב שאתן לא זולגות למרחב האישי של המראיין. השאירו את הידיים קרובות אליכן בצורה נינוחה. הכי טוב זה להתחיל את הראיון בחיקוי הישיבה של המראיין שלכן (כל עוד היא נוחה לכם), זה ייצור חיבור בינך לבין המראיין ע"י שפת הגוף הזהה." לסיכום, הרושם הראשוני הוא חשוב, ואם נדע להתאים את עצמנו לראיון הספציפי, הרי שהשגנו יתרון עוד לפני שהתחלנו לדבר. תחום האופנה והלייף סטייל הוא תחום שמחייב אותנו להתבלט ולגוון כמה שאפשר, פירוש הדבר הוא להישאר נאמנות לסגנון שלכן, שאתן אוהבות, אבל לזכור לשדרג אותו מפעם לפעם, מה שרק יחזק את הסטייל שלכן ולא ישנה אותו. המון בהצלחה!
לאתר המכללה למינהל לחצו כאן >>
// הדר ליברוס  


Your email was successfully saved