מלחמת הסנאפגרם

...מתים שתצטרף למועדון החברים שלנו

רוצה להתעדכן לגבי מה שהולך הרבה לפני כולם? להיות במקומות הנכונים בזמן הנכון ולקבל הטבות מפנקות? תן לנו לעדכן אותך..

[mailchimpsf_form]

...מתים שתצטרפו לקהילה שלנו

רוצה להתעדכן לגבי מה שהולך הרבה לפני כולם? להיות במקומות הנכונים בזמן הנכון ולקבל הטבות מפנקות? תן לנו לעדכן אותך..

מה הסטטוס שלך?

מלחמת הסנאפגרם

05 אוג' 2016 | יהודה אדלר

מדד ההשפעה

תקריאו לי
פסקול לפוסט

כבר הרבה זמן שאני רוצה לכתוב על סנאפצ'אט, האפליקציה שנתפסת בתור האפליקציה של הצעירים ועל הפוטנציאל הלא ממומש שלה בציבור הישראלי, ולא מוצא את הזמן. אבל מאז העדכון האחרון של אינסטגרם, האפשרות לשתף תמונה/וידאו ועריכה עם ציור, או אימוג'י, ל- 24 שעות, כמו בסנאפצ'אט, אני לא מוצא מנוחה. אתם בטח זוכרים שאינסטגרם נמצאת בבעלותה של פייסבוק ואחרי ששמעתי שהמניות של פייסבוק ירדו ב-1.1% מאז עדכון הגרסא, הייתי חייב למצוא את הזמן. 

גילוי נאות: כותב פוסט זה מעריץ שרוף של סנאפצ'אט, במיוחד מאז שהם סירבו להצעה של 3 בליון דולר מפייסבוק. 

כבר אמר קהלת: "מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה, הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה; וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ." וזה נכון, כי מה שגוגל ניסו לעשות לפייסבוק עם הגוגל + דומה למה שפייסבוק מנסים לעשות לסנאפצ'אט עם אינסטגרם. ניסיון נואש להישאר "מלך הכיתה". והנה הסיבות למה זה לא יעבוד: 

תורת המשחקים
ברמת החלוקה הפשוטה ישנם ארבעה סוגי קהלים, ניסיתי לנתח איך כל אחד מהם יגיב לעדכון והמסקנה המתבקשת:
המשתמשים בסנאפצאט לא יעזבו לאינסטגרם בשביל העדכון, כי יש להם את המקור ואף אחד לא עוזב משהו שהוא מבוסס בו בשביל אותו דבר, בלי ערך מוסף ענק ששווה את המעבר.
המשתמשים באינסטגרם ממילא נמצאים שם, אבל יש סיכוי שהם לא יהיו מרוצים מהאובר-מידע והיעלמות של הפשטות של האפליקציה, ומזה שהיא יותר לא משרתת את המטרה שלשמה הם נכנסו אליה.
המשתמשים בשניהם – נו, כנראה שאצלם שום דבר לא ישתנה.
אלו שלא משתמשים בכלל יצטרפו לאיזה מהאפליקציות שהם רוצים, על פי התפיסות הראשוניות של האפליקציות. הם יגיעו אחרי הסערה.

Screenshot_2016-08-04-13-27-04 copy

כדור ברגל
אחד מהחסמים העיקרים של סנאפצ'אט, היא שהיא מצטיירת כאפליקציה לצעירים וקשה לתפעול. כש"המבוגרים" ישתמשו בה אחרי העדכון, ויראו שסנאפצ'אט לא כזאת קשה להפעלה, יכול להיות שהם ימשכו אחריהם עוד ועוד אנשים לנסות להשתמש בסנאפצ'אט. 

סלבס במקום הראשון
השינויים באלגוריתם של אינסטגרם גורמים לאנשים להיות צרכני מידע על סלבריטאים ופרסומות וכתוצאה מזה האינטראקציה עם החברים שלך פוחתת. לא רחוק היום שבו אינסטגרם תהפוך גם היא לפלטפורמת פרסום וקידום מוצרים, כמו פייסבוק. בזמן שסנאפצ'אט מצליחה לשמור על היתרון של המשפחתיות, על ידי אפשרויות חיפוש מבוקרות וללא "המומלצים שלנו".  

13529079_1146145205450252_7101697425549332733_n

זה לא עבד בפעם הראשונה
זאת לא הפעם הראשונה שאינסטגרם מנסים להוות איום על סנאפצ'אט, רק שהפעם הדבר נעשה באופן גלוי יותר – בפעם הקודמת זה היה עם אופציות שליחת תמונות ישירות שכמעט אף אחד לא משתמש בה, למרות שבסנאפצ'אט היא מאוד פופולרית. המרדף אחרי "להיות תחליף לסנאפצ'אט" עלול לגרום לכך שבסוף, גם אינסטגרם היא לא תהיה…

אין דבר כזה פרסום רע
בעקבות כל הבאזז שהעדכון יצר בתקשורת, כולם משווים בין אינסטגרם לסנאפצ'אט ומציבים את סנאפצ'אט כאלטרנטיבה אפשרית לאינסטגרם. ומי שאמר את המשפט "אין דבר כזה פרסום רע", כנראה שצדק.

למסקנה: מהעדכון הזה, אינסטגרם היא המפסידה העיקרית, כי למרות שהיא יותר ותיקה עם 400 מליון משתמשים וסנאפצא'ט נושפת בעורפה עם 200 מליון וזמן שימוש דומה של 42%, (מה שמהווה את הנתון המאיים ביותר על אינסטגרם), סנאפצ'ט מצטיירת כאויבת שראוי להיזהר ממנה. אני מקווה שזה יעודד את סנאפצ'אט להשיב מלחמה ולהפתיע אותנו עם איזה ארנב בשרוול בצורה של עדכון מטורף. בכל מקרה, בינתיים אני נהנה מהמירוץ הזה ואתם יודעים על מי אני הולך להמר, לא בגלל שאני בטוח שהוא ינצח, אלא בגלל שאני רוצה שהוא ינצח. 

Screenshot_2016-08-04-13-23-50 copy

// יהודה אדלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

pexels-photo-131616 copy
יהודה אדלר

יהודה אדלר

מלחמת הסנאפגרם

עושים אקזיט

כמו בסנאפצ'אט, אני לא מוצא מנוחה. אתם בטח זוכרים שאינסטגרם נמצאת בבעלותה של פייסבוק ואחרי ששמעתי שהמניות של פייסבוק ירדו ב-1.1% מאז עדכון הגרסא, הייתי חייב למצוא את הזמן

  • הזמן

    09:30

  • המקום

  • הטמפרטורה

    טרופית-ערק

  • המוד

    קבלת שבת