מזה כחצי שנה שאני עוקב באדיקות אחר מותגים שונים ברשתות החברתיות, עוסק בתחום השיווק הדיגיטלי ותלמיד נצחי בתחום. במיוחד בדרכים. בעידן הדיגיטלי, מותגים וארגונים חולמים להיות על קצה ההר – שיראו אותם כולם. כל זירה, כל פלטפורמה, כל רשת חברתית באה בחשבון. בכולן רוצים לייצר תוכן, לנהל קמפיינים ולמכור יותר.

קשה שלא לשים לב להצפת התוכן בפייסבוק, שמזמן הפך מרשת חברתית לשיתוף חתולים מרצדים ובדיחות קרש - לזירה ממוסחרת שמביאה לנו פרסומות בדיוק למידתנו. הפייסבוק למעשה הפך לטלוויזיה החדשה. המשתמש הטיפוסי צורך ביום עשרות פוסטים, עד כדי כך שהוא לא שם לב לפוסט שאתם מעלים.
לכן, כיום, כל מי שמתעסק בשיווק ברשתות חברתיות, צריך להתאמץ כדי להביא תוכן טוב, איכותי, כזה שתופס את העין כדי להגיע לגולש.

אז, מה זה אומר תוכן איכותי?
תוכן איכותי גורם לאדם שצורך אותו לצאת עם משהו. לצאת עם תובנה, ערך ואפילו שאלות שמעוררות סקרנות - שמובילות למעורבות בפוסט. יצאתי לנתח עשרות ומאות פוסטים בניסיון לדעת את הנוסחה איך ליצור את הפוסט המושלם בפייסבוק.
רמז: אין באמת נוסחה כזו. יש כמה טיפים מעניינים ששווה לאמץ. שנתחיל?

via GIPHY

1. שיווק נכון בפייסבוק אומר להכיר את קהל היעד שלכם. לאסוף מודיעין על הקהל שלכם אומר להכיר את השפה שלו, את תחומי העניין והתחביבים שלו, את מה שהוא רוצה לקרוא/לשמוע, וזה רק חלק קטן ממה שאפשר לאסוף על הקהל. זה חשוב בגלל שבעידן הרשת החברתית, גופים יותר ויותר מדברים ברמה האישית והאנושית ללקוח. לכן, מה שתשדרו בעמוד העסקי שלכם הוא הפנים החיצוניות שלכם. דברו אל הקהל שלכם בשפה שלו, בטון שלו וברגישות שהוא צריך.

2. צורות שונות יש לתוכן: תמונה, טקסט או וידאו, ואיתן מגיעה השאלה הנצחית - איזו צורה מביאה הכי הרבה מעורבות (לייקים, תגובות ושיתופים)? אם נהיה אמיתיים עם עצמנו, נגלה שרובנו פשוט אוהבים תכנים ויזואליים, תמונה טובה עם צבעים מרצדים עשויה לעצור את השגרה שלנו וגרום לנו להתמקד בתוכן. אגב, כמעט בכל עמוד עסקי שנכנסתי אליו, 95% מהפוסטים כוללים תמונה. למה? מחקרים מראים כי תמונות מהוות 90% מהתכנים הכי משותפים בפייסבוק. אני אוהב להשתמש בתמונות עם מסר ישיר עליהן - אם יש לכם מסר שאתם רוצים להעביר, כתבו אותו על התמונה בקצרה. רצוי לא יותר משתי מילים. לרוב, אף אחד לא יטרח לקרוא את כל המלל ותמונה עם מסר קליל תוכל לתפוס את העין בצורה הטובה ביותר.

לעניין המלל עצמו, בדרך כלל עדיף כמה שפחות. כמה שיותר קצר, קולע ואם אפשר להוסיף לינק למקור הארוך – הרי זה משובח. כמה קצר צריך להיות הטקסט? מחקרים הראו שפוסטים בפייסבוק בעלי יותר מ- 250 מילים, מאבדים את הקורא איפשהו באמצע, וניתן להשיג שיפור משמעותי אם מקצרים לפחות ב-80 תווים.

via GIPHY

3. דמיינו את עצמכם נכנסים לחנות בקניון, סורקים את המוצרים עם העיניים והמוכר לוחץ עליכם לקנות מוצר מסוים. איך תרגישו? סביר להניח שלא נעים. כך גם בדיגיטל. בסך הכל, כמו שאף אחד לא אוהב שמוכרים לו בחנות, כך אף אחד לא אוהב שמוכרים לו ברשתות החברתיות. השתדלו לדבר אל הרגש של הקהל שלכם, אל הדברים החשובים לו, אל הבעיות שלו.

לסיכום, כדי להצליח בשיווק ברשתות החברתיות, כדאי שתכירו את הקהל שלכם ותתמידו בדו-שיח איתו. אם אין לכם אסטרטגיית שיווק, כדאי שתבנו אחת. בנוסף, אל תפחדו לרכב על אירועים שהרשת געשה סביבם. סביר להניח שהם לא יהיו קשרים אליכם, אבל תראו לקהל שלכם שאתם עם היד על הדופק ומעודכנים בכל מה שחם.

// ישראל סרנגה

Your email was successfully saved