כל אחד שמתעסק בשיווק דיגיטלי יודע עד כמה גוברת התחרות על תשומת ליבם של הגולשים. יותר ויותר מותגים משקיעים המון כספים ומשאבים כדי להיות תמיד אקטואליים לאותו הרגע, אבל אם נסתכל מעבר למשאבים המושקעים, מה שבאמת עשוי לקבוע ולהפוך קמפיין טוב למצוין – הוא הטיימינג. והיצירתיות, כמובן.

בפוסט הנוכחי אתייחס למונח ״שיווק בזמן אמת״. מה הוא אומר, כיצד הוא יכול לעזור ומקרה בוחן של אחד כזה.
בגדול, אלו מהלכים שיווקיים המתבצעים בהתאם לאירועים שסביבם הרשת געשה לאחרונה. בקטן, זה אומר לתת ערך אמיתי לגולש בהתאם לאירועים מרעישים, לדבר אליו בשפה ובגובה העיניים שלו.
כדי לבצע שיווק בזמן אמת נצטרך להיות עם האצבע על הדופק להתפתחות הטכנולוגית וזמינות המידע.

ככלל, חשוב לזכור שישנם דברים שיכולים להיות רלוונטיים היום, וסביר להניח שלא יהיו רלוונטיים למחר, ולכן חייבים להגיב במהירות לאירועים המתרחשים.

אז, איך שיווק בזמן אמת יכול לעזור לכם?
הוא משאיר אתכם מעודכנים וראשוניים בעיני הלקוחות הפוטנציאליים, וכן, גורם להם להרגיש שייכים. בין היתר, ניתן לנצל אותו כדי ליצור פעולה אצל הלקוחות שלכם, ולפנק אותם במבצע או הטבה מיוחדת לרגל אירוע כלשהו.

לשיווק בזמן אמת יש 3 גורמים מרכזיים:
1. מסר שיווקי כללי לא מספק תוצאות של ממש. לקוחות פוטנציאליים מצפים למסרים אישיים, ועל כן עלינו להתחשב ולהכיר אותם. רצוי לבצע תחקיר קטן על נושא כאוב שקשור לתחום הפעילות של המותג.
2. שיווק בזמן אמת לא נגמר בוויראליות, הוא מצריך מכם להיות עם האצבע על הדופק גם על התגובות, שאם מתייחסים אליהן אפשר להשיג אפקט מדהים.
3. קריאייטיב פשוט ומדויק.

מקרה בוחן: מהלך שיווקי לאחר ההסלמה בדרום.
בהסלמה האחרונה שנערכה בדרום הארץ, מרבית תושבי המרכז הזדהו עם תושבי הדרום וחלקם אף פתחו את דלת ביתם לאירוח. עם סיום ההסלמה והכניסה להפסקת האש, לא מעט עסקים ורשתות גדולות לקחו את הדבר צעד אחד קדימה – בצדק או שלא בצדק – כמי שמנצלים הזדמנות להרוויח, ובחרו לבצע מהלך שיווקי מידי, במטרה לחזק את אופי המותג ואת הנאמנות ללקוחות.
אחד ממהלכי השיווק המבריקים שנעשו עם הכניסה להפסקת האש, היה שייך לרשת קפה לנדוור. לא רק מבחינת הכתיבה, אלא גם מבחינת ההגעה לקהל היעד. ראינו מה זה שיווק בזמן אמת במיטבו, בלי יותר מדי מניירות ותקציב. כמה פשוט – ככה מבריק.

מה המטרה? העלאת המודעות לבתי הקפה מרשת לנדוור באזור הדרום, תוך ניצול מומנטום הפסקת האש.
מי קהל היעד? שני, בת 28, רווקה, תושבת אשקלון. בין תחומי העניין שלה ניתן למצוא טיולים בחו״ל ובילויים במסעדות, והיא מרבה לפתוח את היום בהנאה בבית קפה.
רשת לנדוור זיהתה את תחומי העניין הללו והציעה לה לפתוח את הבוקר באחד מבתי הקפה ברשת, ועשתה זאת בטיימינג מושלם: לאחר שהיו עבורה ימים לא שקטים.
מה הלקוח רוצה להשיג? תחושת שייכות ושמבינים לליבו.
מה המסר שקפה לנדוור רוצים להעביר? תושבי הדרום, מזמינים אתכם לקצת שקט, עם קינוח מפנק מאיתנו...

לסיכום, היום יותר מתמיד הדיגיטל מאפשר לנו לעשות דברים מדהימים בלי לבזבז יותר מדי משאבים. שיווק בזמן אמת, הכולל תגובה חדה ומידית בעלת ערך לאירועים והתרחשויות שקשורים לקהל היעד של העסק שלנו, יכולים לייצר תוצאות מדהימות.

// ישראל סרנגה

Your email was successfully saved