האם את יודעת להרפות את הפות שלך? אני לא ידעתי להרפות אותה עד שלא למדתי לעשות את זה, וזה לא היה בזכות איזו טכניקה שלמדתי, אלא בעזרת החיבור מחדש שיצרתי עם הגוף שלי ועם הואגינה שלי בפרט. יש מלא דרכים ללמוד איך להרגיש יותר את איבר המין שלנו, אבל הבעיה היא שרוב מי שמלמדת את התנועה מלמדת אותה בשכיבה על הגב - כלומר את שוכבת על הגב, מרפה את כל השרירים בגוף ובאיבר המין, ולאט לאט מתחילה לכווץ ולשחרר אבל… יש פה בעיה!!!

הכל טוב ויפה, ללמוד להרגיש את איבר המין כשאני בהרפיה מוחלטת בכל הגוף זה דבר אחד, אבל כשאני עושה סקס אני ממש לא בהרפיה, אני בשיא התנועה! אז איך לומדים להרפות ולשחרר בתוך התנועה, בתוך התזוזה של הגוף? בתוך הסקס? בדיוק בשביל זה מתרגלים הרפיה של איבר המין בתוך תנוחות יוגה שונות, שמאוד דומות אגב לתנוחות השונות שאנחנו עושים בסקס. אם בתוך תנוחות היוגה השונות אני מצליחה לגמרי להרפות ולשחרר את איבר המין שלי, יש סיכוי גדול שאצליח גם בזמן הסקס.

זה מה שאני מלמדת בשיעורי יוגה לנשים שלי (שלישי, 20:00, פלורנטין) ואני יודעת שיש עוד נשים בישראל שמלמדות את מה שנקרא ״יוני יוגה״, שזה יוגה של הואגינה, יוגה של המיניות הנשית, תרגול שכולו מתמקד סביב ההרפיה תוך כדי תנועה ומאמץ. זה רק מזכיר לי שגם במדיטציה אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאין מחשבות בכלל (כמו הרפיה מוחלטת של הגוף). למעשה, אנחנו לא יכולים להגיע למצב הזה כי תמיד יהיו לנו מחשבות - המטרה של מדיטציה היא למצוא את ההרפיה בתוך הנשימה, להרגיש את הגוף ולנהל דו שיח מועיל ופורה עם עצמינו, בלי כל הרעש הסטטי שיש מסביב, בלי המחשבות המטרידות.
צילום: רועי קאשי

זה תמיד הרפיה - בתוך תנועה, בתוך חיי היום יום העמוסים שלנו, בתוך ההורות וחיי המשפחה שלנו. הרפיה בעבודה, בקניות, במטלות הבית - זה למצוא את המקום השקט בתוכנו, בתוך התנועה של חיי היום יום. זה הרי לא פרקטי לדמיין את עצמינו יושבים על איזה הר או אשרם בהודו ועושים מדיטציה כל היום כשבפועל החיים שלנו מהירים ותובעניים. זו בדיוק הסיבה שאני מלמדת מדיטציה בעיר, אני מלמדת להיות בשקט עם עצמינו בתוך כל הבלאגן והרעש, כי בעיני אין דרך אחרת.

אני רוצה להציע לכם כמה דרכים שאני משתמשת בהן כדי למצוא את השלווה והרוגע שלי בתוך החיים המהירים והתובעניים של תל אביב (או כל עיר אחרת):
1. לשים יותר לב לנשימה - האם אני עוצרת את הנשימה, נושמת מהר או לאט? האם אני בכלל שמה לב לנשימה שלי ולתחושה שלה בגוף? אם לא, תתחילי לנסות רק לשים לב אליה.

2. להתחיל לתרגל מדיטציה כל יום - אפשר להתחיל מדקה אחת ביום ולהגיע עד עשר דקות בכל בוקר. אני ממליצה להתחיל עם מדיטציה מודרכת, כשמישהו מדבר וכל מה שצריך לעשות זה להקשיב למה שהוא אומר.

3. מוזיקה - אפשר גם לעשות מדיטציה עם מוזיקה, לשים שיר נעים ומרגיע ולהקשיב למילים.

4. מיינדפולנס - להיות יותר במודעות כשאנחנו עושים דברים שונים, למשל בישול - לבשל לאט, להריח ולטעום כל מרכיב, לחתוך לאט ובחושניות, ממש לשים לב לכל רגע ורגע בתהליך הבישול והניקיון.

5. הודיה - להגיד תודה כל יום על 5 דברים שיש לי בחיים. זה משפר פלאים את מצב הרוח, מרים את הביטחון העצמי ומזכיר לנו לאהוב את מה שיש במקום להתעסק כל היום במה שאין.

מגיע לנו להיות מאושרים, שמחים ובריאים. אם כל מה שצריך לעשות כדי להתקרב יותר ליעד הזה, זה קצת יותר לשים לב לנשימה ולגוף שלנו, אני מאמינה שהעבודה בדרך לשם שווה את זה.

// נטלי להב

Your email was successfully saved