Loading..

...מתים שתצטרף למועדון החברים שלנו

רוצה להתעדכן לגבי מה שהולך הרבה לפני כולם? להיות במקומות הנכונים בזמן הנכון ולקבל הטבות מפנקות? תן לנו לעדכן אותך..

הרשמו ל: maVeze TO GO

* = שדה נדרש

מונע על ידי MailChimp!

שעון זהב

06 פברואר' 2013 | אוהד פרנקפורט

מדד ההשפעה

תקריאו לי
פסקול לפוסט

 


לפני כחודשיים קיבלנו החלטה מעניינת.


בתשעת החודשים האחרונים מאז נכנסנו לתוכנית הסטארטאפים של הIDC Elevator עבדנו על מוצר שהרגשנו בעצמותינו שאנו יכולים לבנות בצורה הטובה ביותר. השקענו שעות אין ספור בתכנון, עיצוב, פיתוח, שינויים, שיווק והצגת המוצר לכל משקיע או שותף פוטנציאלי שהיה בסביבה. לבסוף, כשהשקנו אותו התברר לנו שצדקנו.


כמות יפה מאוד של משתמשים השתמשו במוצר שלנו על בסיס יומי, קיבלנו חשיפה תקשורתית די מפרגנת מבלי להוציא אגורה והפידבקים הנהדרים שקיבלנו רק חיזקו אצלנו את התחושה שבנינו מוצר טוב ושהעבודה הקשה השתלמה. אבל כחברה, כעסק, למוצר הזה היתה בעיה אחת עיקרית שאיתה לא הצלחנו להתמודד לאורך כל הדרך - מודל עסקי.


חשבנו על אין ספור רעינות איך להרוויח כסף מהמוצר שלנו, התייעצנו עם אנשים שניסו לעשות זאת לפנינו, ובעיקר למדנו ללא הפסקה. אבל באיזה שהוא שלב בתהליך הזה, היה לנו ברור שהמוצר שלנו סובל מבעיית הביצה והתרנגולת הקלאסית שבה בלי מסה קריטית של משתמשים אי אפשר להרויח כסף ומבלי להרויח כסף יהיה קשה להביא את אותם משתמשים.


לאחר כמה חודשים של נסיונות יצירתיים, החלטנו להפסיק.


אין זו הייתה החלטה על סמך כישלון. זו היתה החלטה אמיצה שמונעת בעיקר מהרצון לעשות הכי טוב לעסק. והדבר הכי טוב לעסק, כך הבנו, הוא לבנות מוצר מעולה שיכול לעשות כסף.


Team


יש משהו מרתק בלצפות מהצד (או להיות חלק) מצוותים שמנסים להסתכל אחורה, לנתח את שעברו ולהפיק לקחים מהעבר. זהו תהליך שמשתפר ככל שאתה מתבגר ומרגיש נוח ובטוח בעצמך. היכולת להיות פתוח ולגעת בנקודות הכואבות היא קריטית לשיפור.


ואצלנו, התהליך היה אפילו יפה יותר. כאילו טבעי. היה לנו ברור מאוד מה עשינו טוב ומה פחות טוב. כל אחד מאיתנו עשה קפיצת מדרגה מקצועית משמעותית מאוד בחודשים האחרונים, כך שהיה לנו קל להכיר בעובדות.


בישיבה הראשונה שלנו על הכיוון החדש, שהיה די ברור לכולנו כבר מזמן, החלטנו לדון ברעיונות למוצרים שיפתרו בעיות בתחום שיווק המוצר, שאנו חווינו בתור סטארטאפ צעיר במהלך החודשים האחרונים. כמו תמיד, בישיבות מהסוג הזה, יצירתיות ושיקול דעת הם שם המשחק, כי כדי למצוא רעיון טוב שאפשר לתרגם למוצר, צריך להעז ולחשוב מחוץ לקופסא.


לעתים נזרקים רעיונות לאויר שנשמעים לרגע כמו הדבר הכי מבריק ששמעת בחייך, אך ברגע אחד של שיקול דעת וניתוח מהיר של הרעיון - ההתלהבות יורדת מהר משהגיעה. הפעם, החלטנו מראש שנשנה את סדר הדברים ובמקום לחשוב על פתרונות לכל מיני בעיות אותן אנו רוצים לפתור, נתחיל בלהבין מה הבעיה העיקרית שקיימת בשוק והאם אנשים מוכנים לשלם על מנת שיפתרו להם את הבעיה הזאת.


הדבר הראשון שעשינו הוא להתחיל לדבר עם אנשים בע"פ ובסקרים על מנת להבין האם גם הם סובלים מאותן בעיות שאנחנו סבלנו והאם, כמונו, הם מוכנים לשלם סכום מסויים על כלי שיעזור להם בפתרון הבעיות.


התשובות היו חד משמעיות. ידענו שאפשר להמשיך לשלב הבא.


על השלבים הבאים אני אפרט בעתיד, כולל על שלושה ימים שעזרו לנו להבין שמלבד ללבנות מוצר, אנחנו יכולים לבנות פה גם עסק. את אותו מוצר אנו בונים בחודשיים האחרונים, בביטחון רב שהוא יעשה את מה שאנו צופים שיעשה.


Office


אני נוטה לדבר הרבה על טעויות ולקחים ועל העובדה שלפחות אצלי, דברים לא תמיד באים בקלות (וטוב שכך). ההסתכלות אחורה על הטעויות וההצלחות שלנו בחודשים האחרונים ללא ספק נתנה לנו יכולת להתמקד כמו שצריך בהרפתקאה חדשה, כשאנחנו יודעים בדיוק איך ומה לעשות על מנת שנצליח לא רק לבנות מוצר טוב אלא גם עסק מוצלח.


אני נזכר תמיד במשפט גאוני של וודי אלן, שבו הוא עונה, על סמך ניסיון החיים שלו והדברים שחווה, איך היה רוצה לחיות את הגלגול הבא. אני נזכר בוודי אלן, כי ברגע זה ממש אנג'לינה ג'ולי, ג'ורג' קלוני ואלביס הופיעו לי בצאט בפייסבוק ואני מרגיש בר מזל.


אני נזכר בוודי אלן, לא כי אני דומה לו, אלא כי אני רוצה לחשוב כמוהו.


woody


// אוהד פרנקפורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Team
אוהד פרנקפורט

עושים אקזיט

כל אחד מאיתנו עשה קפיצת מדרגה מקצועית משמעותית מאוד בחודשים האחרונים, כך שהיה לנו קל להכיר בעובדות
  • הזמן

    08:15

  • המקום

  • הטמפרטורה

  • המוד

ניהול פרויקט ופיתוח
Moving Mountainz , ליאור פרנקל,
חוויית משתמש ועיצוב גרפי
UXVision טל פלורנטין,

קרדיטים:

Loading..